cover_sfi19.png

19th edition

of SFI IT Academic Festival

cover_sfi19.png

19th edition

2024

Jak nie błądzić w otwartym świecie (krótki poradnik dla designerów)

Edition: 18th SFI Academic IT Festival

Date: March 30, 2023, 5:50 p.m.

Type: Lectures

Category: game dev

Language: Polish

kwadrat1.png
Abstract

Śmiało można rzec, że co druga gra odnosząca gigantyczny sukces komercyjny opatrywana jest etykietą „z otwartym światem”. Sami gracze jednak równie często podnoszą, że gry takie są repetytywne, przeładowane treścią lub, przeciwnie, opustoszałe i nienaturalne. Odpowiedzią studiów jest sztuczna inteligencja, jak w wypadku Ubisoftu, lub eksperymentowanie z formułą, jak w wypadku Gry Roku 2022, czyli Elden Ring studia FromSoftware. W wystąpieniu prześledzę ten drugi przypadek, rozważając, na jakim poziomie wdrażać proceduralne generowanie światów za pośrednictwem AI, a na jakim (i w jaki sposób) poprzestawać na przystępniejszych rozwiązaniach z sektora kreatywnego (narrative & quest design oraz world-building) .

Duration
60 min