AlphaStar: Grandmaster level in StarCraft II using multi-agent reinforcement learning | Studencki Festiwal Informatyczny

16. Studencki Festiwal Informatyczny

23 - 25 października 2020 | Wydział Matematyki i Informatyki UJ
16 edycja 2020

AlphaStar: Grandmaster level in StarCraft II using multi-agent reinforcement learning

Typ: Wykład
Prelegent: Wojciech Czarnecki
Dzień: 28/03/2020 godzina: 16:00
Sala: Aula Duża A
Czas trwania: 50 minut
Język: Angielski
Edycja: 16
Temat

AlphaStar: Grandmaster level in StarCraft II using multi-agent reinforcement learning

Abstrakt

Wiele realnych zastosowań sztucznej inteligencji, wymaga stworzenia agentów zdolnych do kompetycji i koordynacji z innymi agentami w skomplikowanym środowisku. Gra strategiczna StarCraft, uważana za jeden z najtrudniejszych profesjonalnych esportów, wyłoniła się jako jedno z istotnych wyzwań na ścieżce  do osiągnięcia tego celu. W przeciągu ostatniej dekady, najlepsze rozwiązania upraszczały istotne aspekty jej rozgrywki, wykorzystywały nadludzkie możliwości, lub ręcznie zaprojektowane podsystemy. Mimo tych przewag, żadne z poprzednich rozwiązań nie zbliżyło się do poziomu najlepszych graczy. W tym wystąpieniu, przybliżę słuchaczom AlphaStar, generyczny system oparty o wieloagentowe uczenie ze wzmocnieniem, który jako pierwszy uczący się system osiągnął najwyższą rangę w profesjonalnym esporcie, bez żadnych ograniczeń zasad gry – miejsce w arcymistrzowskiej (GrandMaster) lidze StarCraft II. Skupimy się nie tylko na tym w jaki sposób ten cel został osiągnięty, ale przede wszystkim jak te wyniki, rozwiązania i poszczególne moduły mogą posłużyć w innych, realnych problemach sztucznej inteligencji.

Sponsorzy