
19 edycja
Studenckiego Festiwalu Informatycznego

19 edycja
2024
Jak NIE tworzyć wieloplatformowych aplikacji w wirtualnej rzeczywistości
Edycja: 18. Studencki Festiwal Informatyczny
Data: 30 marca 2023 20:30
Typ: Lightning Talki
Kategoria: software development
Język: Polski

Jako projekt inżynierski realizowałem problematykę platformy edukacyjnej w wirtualnej rzeczywistości, dostarczającej zarówno interfejs aplikacji internetowej jak i możliwość interakcji poprzez gogle VR. Wstępne podejście do realizacji interfejsu graficznego doprowadziło do architektury często widzianej w popularnych silnikach gier komputerowych, jednak próba połączenia jej z resztą aplikacji doprowadziła projekt do opłakanego stanu. Dzięki zmianie paradygmatu i sposobu przetrzymywania i dzielenia stanu aplikacji, dodawanie nowych funkcjonalności stało się trywialne. Przedstawię porównanie obu architektur oraz przybliżę problematykę samego projektu.