Programowanie w asemblerze na Commodore 64 | Studencki Festiwal Informatyczny

16. Studencki Festiwal Informatyczny

26 - 28 Marca 2020 | Auditorium Maximum UJ
16 edycja 2020

Programowanie w asemblerze na Commodore 64

Typ: Warsztaty
Prelegent: Radosław Staszak
Dzień: 18/03/2020 godzina: 16:30
Sala: Dragon 3.27b
Czas trwania: 150 minut
Język: Polski
Edycja: 15
Temat

Wprowadzenie do programowania w asemblerze na Commodore 64

Zapisy
Zakończone
Abstrakt

Streszczenie planu warsztatów:

  1. Objaśnienie architektury Commodore 64 (komunikacja procesora z pamięcią oraz układami wejścia/wyjścia).
  2. Architektura procesora MOS 65xx  i specyfika programowania w języku wewnętrznym (rozkazy, bajty, cykle operacje).
  3. Kiedy warto i nie warto używać asemblerów (BASIC vs Assembler) i dlaczego 6502 jest istotny.
  4. Obsługa Turbo Assemblera (tabulacja, uruchamianie kodu, etykiety).
  5. Specyficzne możliwości C64 (przerwania, sprajty, tryby graficzne i tekstowe, dźwięk).
  6. Piszemy pierwszy program  (od Hello World do prostej gry).
Wymagania Umiejętności
  • znajomość systemu dwójkowego i szesnastkowego
Wymagania Techniczne
  • własny komputer

Sponsorzy