cover_sfi19.png

19 edycja

Studenckiego Festiwalu Informatycznego

cover_sfi19.png

19 edycja

2024

Jak nie błądzić w otwartym świecie (krótki poradnik dla designerów)

Edycja: 18. Studencki Festiwal Informatyczny

Data: 30 marca 2023 17:50

Typ: Wykłady

Kategoria: game dev

Język: Polski

kwadrat1.png
Abstrakt

Śmiało można rzec, że co druga gra odnosząca gigantyczny sukces komercyjny opatrywana jest etykietą „z otwartym światem”. Sami gracze jednak równie często podnoszą, że gry takie są repetytywne, przeładowane treścią lub, przeciwnie, opustoszałe i nienaturalne. Odpowiedzią studiów jest sztuczna inteligencja, jak w wypadku Ubisoftu, lub eksperymentowanie z formułą, jak w wypadku Gry Roku 2022, czyli Elden Ring studia FromSoftware. W wystąpieniu prześledzę ten drugi przypadek, rozważając, na jakim poziomie wdrażać proceduralne generowanie światów za pośrednictwem AI, a na jakim (i w jaki sposób) poprzestawać na przystępniejszych rozwiązaniach z sektora kreatywnego (narrative & quest design oraz world-building) .

Czas trwania
60 min